Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. august 2012 kl. 17.00
hej,
Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt læste noget om, at hvis man skærer de visne blomster af en sommerfuglebusk, så blomstrer den mere og længere, men jeg kan ikke finde det igen. Er der nogen der ved, om det er sandt?
Elsebeth
Skrevet af: Henry G., 30. august 2012 kl. 19.46
Hej Elsebeth hvis du klipper de visne blomster af din Buddleia, vil der for det meste, være 1 - 3 sideskud lige under, der kan give blomsterklaser, men mindre end den første, til gengæld vil du få flere.Hilsen Henry G.
Skrevet af: Clara Andersen, 31. august 2012 kl. 0.03
Jeg plejer også at klippe de visne blomster af min Buddleja. Men jeg tror nu, at sideskuddene giver blomster alligevel, og de er alligevel mindre end de første, klipning eller ej, så jeg er mindre hys med det efterhånden, og fjerner kun afblomstrede, hvis de irriterer mig og ser grimt ud.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. august 2012 kl. 8.24
Ok - det var også min fornemmelse. Jeg synes, de visne blomsterstande er flotte om vinteren med sne eller rim på, så jeg tror, jeg lader dem sidde.
Er der nogen, der har erfaring med den, der hedder Pink Delight? Trives den godt og bliver den stor og busket og med mange blomster?
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.