Forum

Tulipaner – Erfaringer med hårdførhed

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 4. september 2012 kl. 20.31

Jeg kunne godt tænke mig at starte en tråd her på dette forum om Tulipaners hårdførhed. Der findes så mange forskellige sorter at det vel er umuligt at afprøve dem alle sammen selv. Jeg kan godt finde lidt information her på siden allerede, men jeg synes det kunne være sjovt at få endnu flere erfaringer samlet fra alle de mange brugere her på forum.
Erfaringer kan vel både gå på hvad der gror dårligt og hvad der gror godt.
En stor del af dem forsvinder stille og roligt efter de 2 første sæsoner hvis man ikke får dem gravet op hver år. Det vil sige at det er mest interessant, hvilke sorter der kommer fint efter den 3 sæson uden at være gravet op.

Jeg forestiller mig at man f.eks. skriver:
Sortsnavn - Ens erfaringer - Jordtype og Geografisk bestemmelse -

Tulipa Apeldoorn - Mine erfaringer er at de bare kommer igen og igen selv efter 25 år. - Alm. jord til den tunge side (en del ler) - Rødovre.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. september 2012 kl. 21.22

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. september 2012 kl. 22.02

Da mine forældre købte hus i 1950 voksede disse tulipaner i haven. De gror nu lystigt i min have i let lerjord. Navnet er ukendt men de minder meget om Queen of Night bare lidt mørkere.

Nyt svar til emnet »Tulipaner – Erfaringer med hårdførhed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tulipaner – Erfaringer med hårdførhed

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider