Forum

Agapanthus (skærmlilje)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Jardenbæk, 17. september 2012 kl. 19.45

Vi har for 14 dage siden købt to skærmlilje knolde på Madeira, som vi vil plante i krukker. Hvad skal vi gøre med dem nu ?
Skal de plantes nu eller vente til foråret ? hvis de skal vente, hvordan skal vi så opbevare dem ?
Hvad slags jord skal de plantes I ? Skal stænglerne og bladene beskæres efter afblomstring ?
Jeg håber nogen kan hjælpe os med svar evt også andre gode råd om agapanthus.
Hilsen
Christian Jardenbæk

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 18. september 2012 kl. 6.14

Christian du kan plante dem i et par potter til foråret, stille dem frosfrit, for de Agapanthus som du har købt tåler ikke frost det er jeg næsten sikker på.
Jeg opbevare mine i garagen hvor der er ca 5 grader om vinteren, hen i febuar begynder jeg så småt at vande dem lidt, når så bladene kommer, får de vand noget oftere, men inden ville jeg nok potte dem i lidt større potter/krukker, men ikke alt for store, da de ellers bruger al deres energi på at lave rødder, og ikke kommer med blomster.
MVH
Lis

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 18. september 2012 kl. 14.59

Hej Christian!
Hvis du ikke bor så langt fra Odense, så er du velkommen til at hente et par blå hos os, det kræver blot at det bliver i denne uge.
Jeg startede med agapanthus i 1985, så jeg kan vel ikke være nogen hel novice på området, og hvis du dukker op, kunne vi da få en lille snak derom.
Flemming Lindberg!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Jardenbæk, 18. september 2012 kl. 22.58

Hej Lis P
Tak for dit gode svar. Nu er jeg meget klogere.

Hej Flemming
Tak for tilbuddet - men jeg kommer ikke lige forbi Odense - bor i Skanderborg

Christian

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 19. september 2012 kl. 20.09

Hej Flemming den store flotte blå Agapanthus jeg hentede hos dig i lørdags, er kommet godt til Sønderjylland. Hilsen og tak. Henry G.

Nyt svar til emnet »Agapanthus (skærmlilje)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Agapanthus (skærmlilje)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider