Forum

Stretzia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Svendsen, 21. september 2012 kl. 12.39

Jeg har nu på 4. år en stretzia der ikke blomstrer. den er blevet stor og egentlig ganske pæn, men ikke een blomst er fremkommet.

Den er købt på madeira, hvor de blomster selv om der ikke specielt er varmt men lunt året rundt. Min plante står på guvet ved et solrigt vindue.
Hvordan kan jeg få den til at blomstre?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. september 2012 kl. 17.24

Hej Hanne du må nok væbne dig med tålmodighed når du vil se din Strelitzia blomstre, jeg såede 3 frø i 1992 der kom 2 planter de blomstrede første gang 2010/11 efter de er blevet 2,30 m høje, men spar på vandingen. Prøv at se for dig hvordan de var plantede på Madeira (fuld sol - tørre steder). Sådan mindes jeg det. Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 23. september 2012 kl. 0.23

Har selv en strelizia men den er ik gammel nok at blomstre men min mor har en gammel en og den blir sat ud i haven med halv sol og skygge den får en gang gødning om året og kommer kun ind lige før frost og så blomstre den fra jul og frem til den skal ud igen om vinteren står den i en halv kold gang og helt uden vand da den oplagre det i de geogin agtige knolde den har

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Svendsen, 24. september 2012 kl. 12.48

Jeg er rigtig glad for de svar jeg har fået på mit spørgsmål om pasning af "stretsia". Det overrasker, at læse hvor lang tid den er om at ville blomstre, men også opbevaringen. Jeg vil følge de givne råd.
Hilsen Hanne.

Nyt svar til emnet »Stretzia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stretzia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider