Forum

Pryd artiskok

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Ravn Ehlert, 4. oktober 2012 kl. 15.11

Hej ... der var så mange gode råd til min klokkeranke, så nu ser jeg om der også er nogen som ved noget om Pryd artiskok.

Jeg har et par dejlige hunde, som jeg leger en del i haven, og det skal de også have lov til. Nu den anden dag løb den store på 65 kg ind omkring min prydartiskok og knækkede den.
Lidt synd, for den har lige fået blomst og er i gang med at sætte frø, som jeg jo gerne ville bruge.
Jeg har taget den ind og sat den i vand (og den drikker også, så den er ikke død endnu).
Mit spørgsmål er så: hvornår tager jeg frøene ? ... skal den blive brun og vissen ? ... lige nu står den med en mega smuk violet-blå farvepragt :-) ... har vedhæftet billede.
håber der er nogen som kan komme med et godt bud :-)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 4. oktober 2012 kl. 21.44

Hej Lisbeth
Mit bud er at frøene er modne når det let slipper bunden, når du hiver i den dunagtige top som vil afløse de blå. -Kig f.eks på de almindelige små tidsler, der gror rundt omkring.
Om de vil modnes ordentligt, når du har klippet dem fra planten ved jeg ikke.
De hører jo til under sydligere himmelstrøg og foretrækker nok at modne udendørs, men her bliver det sikkert for koldt inden de når så langt.

Mvh Vibeke

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. oktober 2012 kl. 15.43

Det er vel ikke engang sikkert at den er blevet bestøvet, for så kommer der ingen frø.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Ravn Ehlert, 5. oktober 2012 kl. 16.38

Jeg håber nu at den er blevet bestøvet .... :-) ... flot er den i hvert fald :-)
Tak for svar
Hilsen Lisbeth.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. oktober 2012 kl. 20.48

Jeg krydser fingre for jer.....

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Ravn Ehlert, 6. oktober 2012 kl. 14.36

Tak tak ... ;-)

Hilsen mig og hundene :-)

Nyt svar til emnet »Pryd artiskok«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Pryd artiskok

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider