Skrevet af: Mette Pedersen, 8. oktober 2012 kl. 9.53
Hej alle
Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum jo skriver i.
Beg var på et kursus på et tidspunkt hvor læreren havde en bog om plantebestemmelse. Bogen var delt ind i farver, så hvis man fx slog op på rød var der her samlet hvilke planter der blomstrer i denne farve, og herved gjorde det nemmere at finde hvilken plante man havde fundet. Bogen er fantastisk,men jeg ved ikke hvad den hedder.
Er der nogen der ved hvad denne bog hedder, og evt ISBN nummeret?
Mvh Mette
Skrevet af: Anja Egeriis, 8. oktober 2012 kl. 10.28
Har du prøvet at google det? Eller måske søge direkte på f.eks. saxo.com eller en af de andre bogsider?
Skrevet af: Anne Demant, 8. oktober 2012 kl. 11.41
Hej Mette,
Jeg kender kun en bog med de inddelinger, det er Farve Flora fra Lademanns naturfører serie.
Hilsen Anne
Skrevet af: Mette Pedersen, 8. oktober 2012 kl. 12.55
Anja; jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle søge på, så det komplicerede det lidt :)
Anne, jeg tror det er den. 1000 tak for hjælpen.
Skrevet af: Anja Egeriis, 8. oktober 2012 kl. 14.49
Ja - det er nok heller ikke den letteste søgning :)
Så heldigt, at Anne lige kunne ryste den ud af ærmet!
Skrevet af: Mette Pedersen, 8. oktober 2012 kl. 16.06
Meget heldigt. Men der er rift om den, og den er udsolgt fra forlaget. Må søge videre
Skrevet af: Lis P., 8. oktober 2012 kl. 16.48
Prøv denne side www.g.dk/bog/isbn_9788702045031
MVh Lis
Skrevet af: Mette Pedersen, 8. oktober 2012 kl. 18.23
Jeg tror ikke det er den, men den ser rigtig god ud.
Skrevet af: Anne Demant, 8. oktober 2012 kl. 18.26
Næ det er også Gyldendals, men en ok bog for så vidt. har du prøvet antikvariat.net eller nogen af alle de andre steder de handler med brugte bøger?
hilsen Anne
Skrevet af: Eigil Hansen, 9. oktober 2012 kl. 0.12
Lademanns naturfører Farve Flora.
Den har jeg stående på hylden hel fra gammel tid da jeg var medlem af bogklubben Union. Min er fra 1974. Det er rigtignok en god bog at søge i.
Jeg vil tro, hvis ikke du kan finde den andre steder, kan den sikkert købes på en større markedsplads, da den er så gammel.
Skrevet af: Mette Pedersen, 9. oktober 2012 kl. 10.46
Så har jeg fundet den til en billig penge.
Tak for hjælpen endnu en gang :)
Skrevet af: Mette Pedersen, 10. oktober 2012 kl. 8.56
Og det var ikke den alligvel. Jeg må søge videre, men nu ved jeg i det mindste hvad den hedder, det gør det lidt nemmere.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. oktober 2012 kl. 23.08
En god bog er også "hvilket plante hvor" ,Politikens forlag.
Men ellers vil jeg også anbefale det sted som anne foreslår, nemlig
Antikvariat.net hvis man leder efter det "gamle"havebøger. Jeg har selv fundet en del herigennem. Også bøger om biavl har jeg fundet.
Skrevet af: Mette Pedersen, 11. oktober 2012 kl. 8.42
Antikvariat.net - tjek! Så fandt jeg den.
Nu vi er ved bøger, ved ikke om jeg skal flytte den til en anden tråd, men! Kan i anbefale andre bøger indenfor plantekendskab?
Skrevet af: Søren S Duun, 11. oktober 2012 kl. 9.33
Emnet er så stort. Bøger om roser, træer og buske, stauder, frugttræer, beskæring ,økologi ,så er du nogenlunde dækket inde.
Skrevet af: Mette Pedersen, 11. oktober 2012 kl. 10.58
Jeg tænker nok mest i økologisk køkkenhave.
Skrevet af: Kuno Christensen, 14. oktober 2012 kl. 18.11
Slettet af administrator 16. oktober 2012 kl. 19.11.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.