Skrevet af: Ditlev Sørensen, 8. oktober 2012 kl. 19.32
Jeg er igang med at lære at holde stauder. Jeg har både succes og oplever fiaskoer. Men jeg har de næste mange år til at blive klogere.
På billedet er der nogle forskellige stauder. Perikon og parykbusken kender jeg, men den lilla staude kan jeg ikke huske. Den er købt foran Ikea odense for to år siden og jeg husker det som om den hedder noget med hjertensfryd eller lignende. Den blomstrer fra juni og så indtil nu hvor den begynder at gå i frø. Den er flot i løvet og virker sund. Den store staude i baggrunden er en foræring fra en kollega og han sagde noget med solhat. Den har gule bloster der dog på billedet er næsten væk.
Jeg vil gerne høre navnene og gerne nogle erfaringer omkring deling (sær den lilla) da jeg har flere bede hvor jeg gerne vil have den til at stå.
mvh
Ditlev
Skrevet af: ’Trine Petersen, 9. oktober 2012 kl. 10.11
Hej Ditlev
Den blå staude er en anisisop eller indianermynte hvis det skal være på dansk. Den skal have meget sol. Du kan læse mere om den her: www.medicinurter.dk/herbarium/anisisop-indianermynte
Den gule kender jeg ikke.
mvh
Trine
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 10. oktober 2012 kl. 18.59
mon ikke den gule er en Tusindstråle..
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.