Skrevet af: Leif Hansen, 25. oktober 2012 kl. 12.02
Jeg ved godt nok ikke hvordan det gøre. Jeg har hørt at man skal tage løgene op, men kan man det når planten stadig står i fuld flor. Frosten har jo nu meldt sin ankomst så hvd gør jeg så de ikke får frost?
Skrevet af: Lis P., 26. oktober 2012 kl. 10.53
Sæt dem op af huset der vil altid blive afgivet varme ved huset
Jeg lader mine stå i krukkerne/potterne det har jeg gjort i flere år, jeg lader dem visne ned, så hviver jeg det visne af så stiller jeg potter/krukkerne ovenpå hinanden ved ca 5-8 grader.
MVh Lis
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. oktober 2012 kl. 18.11
Det lyder jo overkommeligt!
Vander du dem en smule i løbet af vinteren?
Jeg var så heldig at komme forbi et gartneri for en måneds tid siden, hvor de bare forærede dem væk, så nu har jeg nogle fine planter :)
Skrevet af: Lis P., 27. oktober 2012 kl. 6.47
Nej kun mine frøsåede fik lidt vand sidste vinter( efter ca 2½ mdr.), men det var ikke meget, dem lod jeg også visne ned, jeg havde 175 frøsåede Cannaer, skulle der gå nogle til var det ikke så slemt, de gamle fik ikke noget, de fik først vand da jeg begyndte at tømme min vinteropbevaring i marts/april.
Jeg har flere knolde jeg opbevarer på den måde, Geoginer, fakkelplanter, ingefær og så mine Cannaer.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.