Skrevet af: Mark Hansen, 16. november 2012 kl. 11.18
Hej, jeg købte sidste år en Iris Pallida "variegata", som kan ses på billedet øverst i højre hjørne. Jeg er desværre bange for at jeg har plantet den for skyggefuldt og måske også lidt for dybt, for i år er der kun kommet 3 blade på den. Jeg tænker derfor at flytte den til et bed, som ligger i fuld sol hele dagen, men hvornår er det bedst at gøre det? Kan jeg flytte den nu?
Skrevet af: Lis P., 16. november 2012 kl. 13.36
Iris vil gerne have en solrig og tør vokseplads, ihvertfald de fleste iris der findes dog arter som skal stå sumpet, men den du har mener jeg gerne vil have sol.
Skrevet af: Mark Hansen, 17. november 2012 kl. 2.03
Jeg har også læst mig frem til at den gerne må stå solrigt, men hvornår er det bedst at flytte den? Bør jeg gøre det nu eller vente til foråret?
Skrevet af: Lis P., 17. november 2012 kl. 7.22
Du kan gøre nu og indtil frosten gør så du ikke kan komme i jorden,
Skrevet af: Mark Hansen, 17. november 2012 kl. 9.09
Ok, tak for svaret. Jeg har her til morgen været ude og grave den op og sat den i et bed med fuld sol. Jeg har også fjernet en lille smule af jorden øverst rundt om rhizomet så det lige akkurat er en smule blottet og lagt lidt blade spredt på overfladen. Jeg håber så den kommer til foråret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.