Skrevet af: Henrik Pedersen, 30. november 2012 kl. 11.16
Til alle jer der synes palmer er spændende vil jeg her introducere mig. Jeg drev i perioden 2007 til juni 2012 firmaet Frilandspalmer. I dag er det ren hobby for mig, men en stor viden og erfaring har jeg med emnet. Den vil jeg gerne vil dele med andre haveinteresserede. I kan få inspiration på min hjemmeside og på Youtube.
www.frilandspalmer.dk
Skrevet af: Henrik Pedersen, 3. december 2012 kl. 22.28
Tak for de mange henvendelser jeg har fået gennem min hjemmeside. Jeg skal nok svare alle i løbet af denne uge.
Mvh. Henrik
Skrevet af: Dennis Madsen, 4. december 2012 kl. 7.01
Hej Henrik.
Tak for din flotte hjemmeside, den skal jeg nok få masser af glæde af da jeg selv går og leger med palmer på hobby-plan. Du skal nok komme til at hører fra mig.
Skrevet af: Henrik Pedersen, 6. december 2012 kl. 23.23
Hej Dennis
Det er altid spændende og hører fra andre der dyrker palmer.
Så skriv endelig når du får tid.
Venlig hilsen Henrik
Skrevet af: Dennis Madsen, 9. december 2012 kl. 7.50
Hej Henrik!
Så har jeg lige købt en flok nye palme-frø, div. arter. Hvad er din bedste metode at forberede frøene, inden jeg sætter dem i potter?
Jeg har sommetider lagt dem i blød på noget gennemblødt køkkenrulle i et døgns-tid. Men ikke alle slags bliver til noget :-(
Skrevet af: Henrik Pedersen, 10. december 2012 kl. 10.58
Hej Dennis
Spændende. Det afhænger jo noget af arten, men de fleste har godt af opblødning i vand 1-3 døgn. Det er vigtigt og skifte vandet tit det første halve døgn. Herefter er en tætsluttende plastbøtte og almindelig havejord god. Jorden skal være fugtig ikke våd. Stil den i en sydvendt vinduskarm og åben engang i mellem. Jeg gør det kun en gang om ugen en nat over.
De mest hårdføre trachycarpus palmer kan spires på friland i maj.
Vh. Henrik
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. december 2012 kl. 8.31
- kan du skaffe en rhapidophyllum hystrix ? -
Skrevet af: Henrik Pedersen, 11. december 2012 kl. 11.48
Hej Mogens
Ikke i øjeblikket, men de kan købes på eksvis. www.europalms.be. Her er de i forskellige størrelser. Store eksemplarer er dyre.
Mvh. Henrik
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.