Forum

Knopper om vinteren

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Saxtorph, 5. januar 2013 kl. 15.17

Hej alle.
Har her til morgen gået en havetur, og mine syrener og magnolier står med masser af knopper... Møg ærgeligt, havde 8 gr her i går.. På fredag kommer en periode med frost 4-5 minus gr... Er mine knopper så ødelagt?? Kan jeg gøre noget, evt dække dem med en fiberdug??
Hilsen Tina

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 5. januar 2013 kl. 16.49

Hej Tina
Du skal bare tage det helt roligt. På det stade knopperne er på nu kan de sagtens klare frost - også selv om den kommer længere ned.
Hilsen Villly

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Saxtorph, 6. januar 2013 kl. 17.55

Tak Villy, så er jeg mere rolig... Sidste forår fik vi en efterfrost i april, alle knopper på mine hortensia tog skade.. 2 ud af 3 buske havde ingen blomster, så jeg er lidt obs...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Larissa Laurien, 9. januar 2013 kl. 21.58

Når man snakker om hortensia, så anbefaler man at lade være med at klippe visne blomster om efteråret - de beskytter nemlig næste års blomstring.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Larissa Laurien, 9. januar 2013 kl. 22.15

Når man snakker om hortensia, så anbefaler man at lade være med at klippe visne blomster om efteråret - de beskytter nemlig næste års blomstring.

Nyt svar til emnet »Knopper om vinteren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Knopper om vinteren

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider