Forum

Blomsterløg nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 17. januar 2013 kl. 15.24

Jeg har 40 tulipanløg, 40 påskeliljer og 30 allium , som jeg ikke fik lagt i efteråret.
Jeg har før haft held med at lægge tulipan og påskeliljeløg først i januar. De blomstrede lidt senere end dem der var i haven i forvejen, men det gør jo ikke noget :-)
Nu er mit spørgsmål så : er der nogen, der har erfaring med endnu senere lægning ?
Eller hvad skal/kan jeg gøre ?
Kan det måske være en mulighed, at lægge løgene i kasser med jord inden døre, og så grave dem ned senere, når det bliver lidt lunere i vejret ?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. januar 2013 kl. 7.45

- læg dem i potter og stil dem frostfrit - lægger du i kasser beskadiger du rødderne når du skal skille dem ad -

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 18. januar 2013 kl. 16.39

Jeg ved, at Den Økologiske Have i Odder engang måtte vente til først i februar med at lægge nogle tulipaner, da der først skulle plantes en hæk. Det var sene tulipaner, som plejede at blomstre 20. maj. På det tidspunkt så jeg dem, og da var der kun ansats til et par knopper, men de kom i blomst midt i juni. Så prøv om du kan komme i jorden, den er sjælden så frossen, som man tror. Hvis det er umuligt, kan lidt varmt vand og derpå noget tykt isolerende over i et par dage, måske hjælpe. Ellers må du plante dem tæt i krukker, der kan sættes ud, plast el. stentøj, og plante dem ud derfra senere.

Nyt svar til emnet »Blomsterløg nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Blomsterløg nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider