Forum

Bed med Dalai, liljer og gladiolus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Ditlev, 8. februar 2013 kl. 19.07

Jeg elsker liljer og i min have har jeg et lille bed hvor jeg har sat et par, men jeg kunne godt tænke mig at der kom lidt mere power på farver, højder og blomsterperiode, så det jeg tænkte mig var at blande de 3 ovennævnte i dette bed.

Bedet er ca 1,5m x 0,5m.

Det der er mit spørgsmål er at nogle liljer (dem jeg allerede har) er vinterhårdføre, men det er dahliaerne jo ikke. Jeg har også et par liljer på ønskesedlen som heller ikke holder til frost.

Det der var min tanke var at jeg bare ville tømme bedet når vinteren var på trapperne, men hvordan med opbevaring af de forskellige knolde? Tager jeg dem bare op når de alle er gået i jorden, og ligger dem tørt og mørkt.

Hvad så med de løg/knolde der godt kan overvintrer - skal de ikke bruge frosten til at sætte spiringen i gang? Jeg ved jo ikke hvad der er hvad når alt er gået i jorden? Kan de godt spire uden frost?

Håber i kan hjælpe

Nyt svar til emnet »Bed med Dalai, liljer og gladiolus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Bed med Dalai, liljer og gladiolus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider