Forum

Plante roser, der skal flyttes senere

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 2. april 2013 kl. 23.22

Jeg har fået 3 klatreroser (New Dawn, Paul's Scarlet og Climbing Iceberg). De står i små potter. De skal helst gro op ad rionet eller lignende espalier ved en terrasse. Problemet er bare, at vi nok først er færdige med terrassen om 2 måneder eller mere.

Hvordan behandler jeg bedst og mest skånsomt roserne indtil da? De har vel ikke godt at at blive i de små potter.. Skal jeg plante dem i haven eller større potter og flytte dem senere eller hvad tænker I??

Mvh. Uffe

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. april 2013 kl. 18.03

Jeg ville nok plante dem i en større potte med en god jord i. Hvis du så kan plante hele potten ud . På den måde ødelægger du ikke de fine nye rødder som planten har sat når du skal flytte den igen . Der er som regel dårligt rødder på de planter du har fået, det er min erfaring, derfor skal de ikke flytte for mange gange .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 3. april 2013 kl. 19.49

Takker! Du ser ud til at vide, hvad du snakker om, så jeg følger dit råd. Du har sikkert ret mht. rødderne, men de var billige i den nærmeste planteskole.. Føtex! Og så ledte jeg lige efter Iceberg-rosen, da det vist er den hvideste klatrerose...

Nyt svar til emnet »Plante roser, der skal flyttes senere«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Plante roser, der skal flyttes senere

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider