Skrevet af: Jean Hansen, 8. april 2013 kl. 12.31
Jeg har i Jem&Fix købt 2 thuja som jeg gerne vil opstamme således at der kommer 2-3 kugler på 1 stammer.
Kan jeg gøre det nu eller skal jeg plante dem og vente?
Skrevet af: Søren S Duun, 8. april 2013 kl. 21.38
Jeg kan ikke se der skulle være noget til hindre for at du klipper dem nu. Normal klipper man stedsegrønne hække i august måned . Men det er jo ikke det du skal. Klip du dem bare nu .
Skrevet af: Jean Hansen, 9. april 2013 kl. 23.06
Så er projektet startet...de er godt nok sørgelige at kigge på lige nu men håber snart det retter sig når de begynder at vokse og skyde igen.
Skrevet af: Henry G., 10. april 2013 kl. 21.48
Hej Jean du må ikke beskære dine planter nu, plant dem hellere i en god jord ,så de kan vokse sig store nok, når højden er, hvor centrum af den højeste kugle skal være, klipper du toppen af, derefter skal planten have lov til at vokse ud, så du har nogle grene at forme af kuglen af, til de andre kugler gør du det samme, men de grene du ikke skal bruge til at forme, må du ikke fjerne helt, kun studse dem, da de skal give en tykkelsestilvækst til stammen, når du så er færdig med formningen om måske 10 - 15 år, kan de overskydende sidegrene fjernes. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.