Forum

Nysået gräspläne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Poul Svendsen, 24. maj 2004 kl. 11.30

For ca. tre uger siden såede jeg en ny gräspläne og det er herligt at se de grönne grässtrå komme op af jorden langsomt men sikkert.

Jeg undre mig dog over at der findes en del "nögne" pletter midt imellem det nye gräs uden nyt gräs. Er det mig som har misset disse steder under såningen eller er det således at det kommer men at det tar lidt längere tid visse steder end andre steder. Hvis jeg har misset kan jeg da strö lidt nyt gräsfrö på disse pletter uden problemer?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 25. maj 2004 kl. 11.14

Hvis der er gået mere end en uge siden de t første græs viste sig, så er jeg ret sikker på, at det er dine såkaldte "helligdage", der afslører sig, og ikke sent spirende græsfrø. Hvis det var fugle, der havde ædt frø, ville de ikke have fået alle frø med.

Hvis du kan komme til at så de nøgne pletter uden at træde på det nyspirede græs, så kan du fint gøre det nu. Eller ville jeg vente til det andet græs er kommet godt igang.

Nyt svar til emnet »Nysået gräspläne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nysået gräspläne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider