Skrevet af: M. Have, 12. april 2013 kl. 19.54
har haft hortensia i potte på terrasse vinteren over. har haft den stillet i et hjørne og haft halm og grangrene over potten. kikkede til den idag og den er fuldstændig vissen(altså de 3-4 grene der stikker op). jeg ved godt at der er forskellige hortensia, og derved forskellige beskære-metoder, men tror det er den almindelige. Normalt skal man når frosten er væk skære det visne af(altså lige over de friske skud), men her er der ingen friske skud.
nu til spørgsmålet: kan den nå at komme endnu(altså tålmodighed)eller bliver jeg nød til at beskære den næsten helt ned og så håbe på det bedste.
Skrevet af: Mogens; E., 13. april 2013 kl. 10.52
Tålmodighed, de fleste af mine ser ligesådan ud her midt i april. I år er foråret ca. 3 uger senere end normalt. Klip kun de gamle visne blomster af, for de nye blomster kommer lige under. Ude i naturen er der ingen som går og klipper visne blomster af hortensiaerne.
Skrevet af: Søren S Duun, 13. april 2013 kl. 11.35
Det er godt nok en stor baghave du har, Mogens. :-)
Skrevet af: Mogens; E., 13. april 2013 kl. 15.12
Det er kun forhaven Søren, så sku du se baghaven, der er noget at holde.
Skrevet af: M. Have, 13. april 2013 kl. 15.34
tak for svaret mogens, jeg ville bare gerne have set nogle små skud på stammerne, så jeg vidste at der var lidt liv, det synes jeg at jeg har set de andre år
Skrevet af: Jean Hansen, 14. april 2013 kl. 6.17
Prøv at kradse forsigtigt i en af stammerne. Er den grøn indeni er den stadig i live.
Det er flot at du har dækket den til, men har du også husket at pakke potten ind i vinters?
Skrevet af: A.K. Rasmussen, 19. april 2013 kl. 11.38
Mogens, det var da et fantastisk billede af din "forhave"!;-)
Kan du løfte sløret for hvad du "bor" eller i hvert fald hvor billedet er taget?
Baghaven er jeg knap så imponeret af, men hvis du mangler planter til udbygning af den, kan jeg godt levere...;-)
Til Marc: vær tålmodig og vent med at klippe, der går nok lidt tid endnu før du kan se om og hvor meget de er frosset ned og dermed hvor du evt. skal beskære.
Venlig hilsen
Anders
Skrevet af: M. Have, 19. april 2013 kl. 18.13
tak for svarene. til jean så har jeg kradset lidt i stammen og den er helt død oppe i toppen, så jeg håber der er mere liv længere nede. så jeg prøver at lade den stå, som du skriver anders, selvom den er kedelig at kikke på. har plantet lidt stedmoderblomster ved siden af.skal forresten nok passe på igen med frosten næste nat
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.