Forum

Overvintring af Fuchsia?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 14. april 2013 kl. 6.25

Ved godt jeg er tidligt ude men har købt 5 fuchsia til mine ampeler i år og har lidt spørgsmål til hvordan jeg skal opbevare dem til vinter.

Jeg ved at man kan grave dem ned men hvor langt ned skal de? 30, 50 eller 100 cm?

Skal jeg pakke dem i fiberdug eller evt aviser før jeg lægger jord på igen?

Er det lige meget hvor i haven de bliver gravet ned? - her tænker jeg på typen af jord.

Ville det være bedre at opbevare dem i en nedgravet kapilærkasse i drivhuset, dækket af spagnum? - det er et koldhus.

Hvis jeg opbevare dem i kapilærkassen skal jeg så vande?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 14. april 2013 kl. 6.31

Jeg har også den mulighed at sætte dem ned i drivhuskælderen der er 1 meter dyb. Men skal jeg så pakke dem ind eller bare ligge dem i en kasse og stille den der nede?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. april 2013 kl. 7.40

Har du prøvet at søge her på havenyt? Er helt sikker på, at det har været beskrevet tidligere :)

Jeg har bare mine stående frostfrit - uden blade - og vander meget lidt i løbet af vinteren, og det går som regel fint...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 14. april 2013 kl. 8.44

- frostfrit er bedst - men du kan godt opbevare dem i drivhuskælderen med isolering over - ikke under da du så spærrer for jordvarmen -

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 14. april 2013 kl. 10.43

Skal jeg vande dem hvis jeg placere dem i drivhuskælderen?

Nyt svar til emnet »Overvintring af Fuchsia?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Overvintring af Fuchsia?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider