Forum

Hvad hedder mit træ?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise Kragekjær, 24. maj 2013 kl. 14.02

Jeg har et mindre træ stående i haven. Jeg kender ikke navnet på træet, så håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg beskærer træet hvert år, så snart der kommer lange tynde skud tidligt på foråret. Disse skud er helt røde i "barken". Jeg sender to billeder med, af for og bagside. Træet er ca. 4 meter højt.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 24. maj 2013 kl. 14.14

Hej Lise
Kan det mon være japansk pileurt? Jeg synes dit blad ligner.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise Kragekjær, 24. maj 2013 kl. 15.02

Ja, det har du ret i, men der kommer ingen hvide blomster, og det er et træ i størrelsen som er lindetræ.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 24. maj 2013 kl. 17.48

Bladene ligner hjertetræ, men man plejer så vidt jeg ved ikke beskære det. Det får fine gule blade om efteråret. Prøv at Google det.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 24. maj 2013 kl. 18.16

Næ, når nu billedet kommer af hele træet, ligner det overhovedet ikke japansk pileurt.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise Kragekjær, 24. maj 2013 kl. 18.18

Hej Bente.
Tusinde tak for hjælpen, det er lige hvad det er. Jeg beskærer træet, da det står et sted hvor det helst ikke må fylde for meget.
Endnu en gang, tak for hjælpen.
Hilsen, Lise i Nyborg.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 24. maj 2013 kl. 19.26

Ser da ellers ud til, at der er masser af plads at brede sig på :-)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 29. maj 2013 kl. 11.37

Hej Lise.

Hvis du undlod at beskære træet hvert år, ville det med tiden udvikle nogle hovedgrenen hvor du så senere kan udtynde de uønskede, således får du et let skyggende træ der ikke er for tæt. Hvis du derimod beskærer det hårdt hvert år, vil træet forsøge at kæmpe imod og sætte nogle lange skud hvorved træet kommer til at se meget uharmonisk ud.

Jeg har selv et hjertetræ derhjemme og det er super flot, så jeg synes jo du skal lade træet være hjertetræ fremfor at skænde det årligt;-)

Venlig hilsen
Anders

Nyt svar til emnet »Hvad hedder mit træ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvad hedder mit træ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider