Skrevet af: Bo G., 24. maj 2013 kl. 19.31
Jeg har et lille træ i en potte som jeg tror er et rosentræ. Det overlevede overraskende vinteren i sin potte, og jeg omplantede det i en større potte for et par uger siden, men det står stadig og ser lidt usselt ud.
Er der en som kan hjælpe med at finde ud af om det er en rose af en art, eller hvad det er for et træ? Og hvis jeg kan få et godt råd til, hvordan jeg får det flottest muligt, så vil jeg blive meget taknemmelig.
Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2013 kl. 21.24
Det er rigtig nok en opstammet rose. Roser trives bedst i en lerholdig jord, så få fat i noget almindelig god havejord og plant den om, det du har brugt ligner noget pottemuld. Klip alle de tørre visne grene af, det pynter. Du skal først gøde planten senere når den ser sund og rask ud.
Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2013 kl. 21.29
Hvis det grønne på stammen lige under kronen, er voks, så er det en podet rose.
Skrevet af: Eelke Wijnsma, 25. maj 2013 kl. 6.43
Når der kommer skud fra bunden, skal du huske at fjerne dem. Ellers ender du med, at stammen, som rosen er podet på, vil overtage væksten.
Men du kan jo starte med at beskære den. Alle de brune og visne grene skal af, som Mogens siger.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.