Skrevet af: A.K. Rasmussen, 27. maj 2013 kl. 20.26
Kære Forum.
Jeg har netop set Schisandra grandiflora var. rubriflora i haveselskabets have og synes den er rigtig flot.
Er der nogen der har erfaring med den og kan forklare hvorforman ikke ser den hyppigere - det kan jo være den er sart eller breder sig vildt? Jeg har ikke kunne finde så meget om den på nettet og det er jo altid bedst at høre det fra hestens egen mund...;-)
Ved I i øvrigt hvor den kan skaffes?
Venlig hilsen
Anders
Skrevet af: Hannah B., 9. juli 2013 kl. 23.10
Hej Anders.
Jeg har lige købt to, men søger også lidt dyrkningsvejledning.. Nogle steder skriver de, at den skal dyrkes i alm. havejord andre skriver surbundsjord, men der er enighed om at den skal stå i skygge/let skygge. Jeg ville også gerne vide om de kan dyrkes i krukker.... De kan købes flere steder.... : www.lundhede.com/schisandra-rubriflora-schisandra-grandiflora-var.aspx
www.planteskoler.dk/4/1750/6355/schisandra-g-var-rubriflora-roede-blomster-lev-i-potte-.aspx
www.plantertilhaven.dk/shop/?p=productsMore&iProduct=560&sName=Schisandra-Chinensis-
Mvh Hannah
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.