Forum

Beskadiget troldhassel!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mikael Karlsson, 1. juni 2013 kl. 8.21

Hej!

Går og plejer en gammel have fra min bedstefar, og er nu stødt på en udfordring i form af et beskadiget troldhassel. Jeg ønsker hjælp til evt beskæring og podning da jeg ikke har haft en troldhassel i behandling før.

Kloakmesteren formåede at maltraktere det kære træ da han lagde ny kloak i vinters. Det har nu resulteret i at halvdelen af træet er gået ud og at to grene er knækket.

Hvordan plejer jeg det bedst og kan jeg få det på fode igen?
Jeg har vedhæftet et billede.

Mvh
Mikael
Skanderborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 1. juni 2013 kl. 16.18

Hej Mikael
Vent lidt og se om der kommer liv i mere af planten - den er rigtig sejlivet, så den skal nok skyde - og så gå i gang med at forme den og midt på sommeren skærer du det bort, der ikke kommer blade på.
Hvis det i løbet af denne sæson lykkes at få det til at se nogenlunde ud, er der ingen grund til at udskifte noget og du må ikke regne med at du kan lave noget fornuftigt ud af podning eller nyplantning, men det kan så være et alternativ til efter midten af oktober, hvis det viser sig at den ikke overlever og ser ordentlig ud.
www.de-gamle-sorter.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael Karlsson, 2. juni 2013 kl. 8.47

Hej Boi!

Tak for dit svar!

Jeg må se hvilken retning det går henover sommeren.

God sommer

Mvh
Mikael
Skanderborg

Nyt svar til emnet »Beskadiget troldhassel!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskadiget troldhassel!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider