Forum

Prøver igen med træer og buske 3

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 5. juni 2013 kl. 20.16

Og den sidste:

Syren? Denne er lidt underlig – sætter blade nedefra – ligner syren, men den er meget længere om at sætte blade, og har ingen knopper at se. Blomsterne er fra rhodo’en.

De lange "pinde" er det yderste af grenene - de er ikke tørre, og der er blade inderst mod stammen.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 5. juni 2013 kl. 20.17

»syrenen« tæt på. Har de meget bløde blade, som syrener også har. Men disse er nærmest runde- ikke hjerteformede som alm. syrener. Blomster = rhodo’en

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 6. juni 2013 kl. 22.44

tja.. det første jeg tænkte var en cercis af en slags... en der har haft det lidt hård mht. til frost og som har måtte state lidt forfra nedefra.
Men lidt forvirrende er det at se på. jeg kan ikke se om de grene nederst faktisk er dem der sidder blade på.. men det er det jo nok ogsåå kan jeg godt blive i tvivl om cercisen..

Det kunne også ligne lidt en af de forsøg jeg som ung lærling legede med når man podede en syren omvendt på en grundstamme så knopperne vendte nedaf :)

Er der ingen blade på i toppen?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 7. juni 2013 kl. 15.43

Nej, ingen blade på toppen. Men der er knopper/visne knopper. Der er blade på de nederste grene. De nøgne grene er friske, når man kradser i dem.

Tror ikke det er en cercis, da dens blade er hjerteformede.
Mine er mere runde, synes jeg.

Den har i øvrigt - ved nærmere efetrsyn - kun en stamme!
Så enten er det syren podet på en anden stamme, eller et træ.

Jeg må se, om det ikke blomstrer i løbet af sommeren.

Nyt svar til emnet »Prøver igen med træer og buske 3«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Prøver igen med træer og buske 3

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider