Forum

Mint geranium

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Julianna Mønster, 17. juni 2013 kl. 19.16

Jeg har en mint geranium som har overvintret inde i vinter. Her i foråret klippede jeg den en del ned , pottede den om til en større potte og ud på terrassen.Den vokser fint og er blevet stor , men jeg synes at den får lidt farve forandring på mange blade.
Mit spørgsmål er så : hvor står den bedst . I fuld sol, halvskygge eller helskygge ? Jeg har en rosen geranium , som bedst kan lide lidt sol og mere skygge. Er det mon det samme med mint ?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 18. juni 2013 kl. 0.10

Er der spindelvæv i planten? Det ligner rødt spind på bladene. Henry G.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julianna Mønster, 18. juni 2013 kl. 7.44

nej, der er ikke noget spind. Bladene er meget lådne , men ikke de blade som får lidt brunlige pletter. Pøver at flytte den helt i skygge ... ved ikke om det hjælper

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 18. juni 2013 kl. 11.26

Først og fremmest - det er en pelargonie du har, ikke en geranium. .-) De er i familie, men ikke mere end det. Jeg ved godt det er en udbredt misforståelse at duftpelargonier kaldes for duftgeranium, men det er altså ikke korrekt - så jeg retter altid misforståelsem, tag det ikke ilde op. :-)

Den du har her hedder tomentosum og er en anelse anderledes end de fleste andre pelargonier, for den holder ikke af hverken tørke eller sol. Den vil helst have halvskygge - dvs. gerne lidt sol morgen og/eller aften, men ingen skarp middagssol og den er tørstig, så den skal vandes ofte, men dog ikke så den står og sopper konstant - min personlige erfaring er at den godt kan klare en del udtørring, men ikke for meget.

Farven på bladene kan jeg ikke forklare - der kan være mange forklaringer. Gøder du den jævnligt?

mvh
Trine

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julianna Mønster, 18. juni 2013 kl. 17.48

hej Trine .
Tusind tak for dit meget sagkyndige svar. Jeg har skrevet det mig øret og vil nu prøve at give den noget mere skygge.
Efter den fik ny potte og jord for ca. 1½ mdr . siden, har jeg ikke gødet den .

MVH. Julianna

Nyt svar til emnet »Mint geranium«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Mint geranium

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider