Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 18. juni 2013 kl. 15.10
Jeg synes, at min have har blomstret meget hele foråret indtil nu. Men det er, som om jeg har lidt et hul her i juni før de sommerblomstrende starter. Hvad har I i haven, som blomstrer lige nu? Jeg er mest interesseret i hvide, blå og lilla blomster.
Elsebeth
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 18. juni 2013 kl. 16.11
Hej Elisabeth
I disse farver har jeg nu:
storkenæb
akelejer
blåklokker
staudesalvie
studenternellike
kongelys - sorten violetta + southern charm
digitalis
stjerneskærm - bl.a. sorten Madeleine (hvid)
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 18. juni 2013 kl. 16.34
Hej Marie Louise,
Det var nogle glimrende forslag. Jeg har allerede kongelys (har fået frø af Lis), men de er hvide og blomstrer først næste år. Dem må jeg have fat i.
Jeg har også nogen af de andre, men stjerneskærm - den er da flot! og den har jeg ikke.
Elsebeth
Skrevet af: Bente Madsen, 18. juni 2013 kl. 17.44
Mine hvide silkepæoner blomstrer nu, men de står ikke i fuld sol hele dagen. Mvh Bente
Skrevet af: Anne Demant, 18. juni 2013 kl. 20.32
Hvid (og rød løjtnanthjerte), franske anemoner, Iris, og mine ballerinaroser,he, he de er godtnok lyserøde, men jeg fik lyst at prale :-)
hilsen
Anne
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 18. juni 2013 kl. 21.55
Bente - pæoner har jeg faktisk købt og plantet i år, de blomstrer bare ikke endnu, men det gør de nok næste år. Men et godt bud.
Anne - jeg havde helt glemt løjtnantshjerte. Den var ellers i haven derhjemme, da jeg var bare. Franske anemoner skal også på ønskesedlen (hvor iris står i forvejen). Roser har jeg selv - også lyserøde - de blomstrer bare ikke endnu.. :-/
Men tak for ideerne.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. juni 2013 kl. 14.24
Jeg har flere slags staudesalvie
TEXAS
NEMOROSA
og en HVID, som jeg ikke kender navnet på.
LØVEFOD
og så er der stadigvæk ALLIUM, som kommer lige efter de andre forårsløg.
Mange hilsner
Ingeborg ----- som hvert år formerer staudesalvier
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 19. juni 2013 kl. 19.48
Hej Elsebeth.
Gik en runde i haven i dag, og her er lidt af hvad jeg fandt :
Campanula "Takian Blue"
Clematis "Multi Blue", blomstrer igen til sept.
Hør (Linum Perenne) Sået sidste år og blomstrer nu, og skulle efter sigende blomstre hele sommeren.
Knopurt
Riddersporer ( er utrolig nemme at frøformere)
Blåhat (er godt nok ikke blå, men passer fint til blå blomster, og blomstrer nu, og resten af sommeren)
Digitalis, 2 årige og stauder.
Hvid Marguerit
Knap Røllike "The Pearl"
Løvemund ( 1 årig)
Ærenpris, 30-40 cm. Jeg kender ikke navnet, men synes den ligner den, som hedder Knall Blau
Blomsterkørvel ( Orlaya Grandiflora ) 1 årig
Hilsen AG
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 19. juni 2013 kl. 19.56
Glemte lige at skrive, at den Blåhat jeg har er Knautia Macedonica
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 19. juni 2013 kl. 20.54
Tak - det er super med nogle gode ideer. Nogle af dem har jeg (bl.a. staudesalvierne og hør-planter, som bare er flotte), og nogle skal på ønskesedlen (som er ved at være lang).
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.