Forum

Fuglemælk – ornithogalum thyrsoides

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 27. juni 2013 kl. 12.08

Hej,

Jeg har fået fat i sådan en fætter. Jeg kan forstå, at den ikke er vinterhårdfør, men er der nogen, der ved, om jeg kan plante den i krukke og så bare sætte den frostfrit om vinteren?

Eller hvad?

Elsebeth

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 28. juni 2013 kl. 11.59

Hej Elsebeth

Det er en rigtig fin blomst, som jeg også har overvejet at anskaffe, men jeg ved ikke om jeg alligevel gider det med vinter opbevaring :-)
Prøv at kigge på Have ABC, så kan du se hvordan du håndterer den.

Hilsen AG

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 28. juni 2013 kl. 12.19

Hej Anne-Grethe,

Jeg har set det. Andre steder står der, at man kan putte løgene i jorden i haven, når de er afblomstret. Så jeg er stadig noget i tvivl. I øvrigt har jeg købt min (med tre blomster) i Plantorama for en 20'er. Bladene er ved at blive gule, men blomsterne står fint.

Jeg er ikke rigtig interesseret i at have den inden døre, jeg vil gerne have den i haven. Men skal den graves op om vinteren? Det ser også ud til, at man kan putte løget i jorden om efteråret?

Forvirringen er total... :-)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juni 2013 kl. 8.15

Jeg har billedgooglet lidt - den kan åbenbart slet ikke tåle frost, så enten skal løgene tages helt op og opbevares inde, eller også skal den i potter og opbevares frostfrit :)

Så hvis du har begrænset plads inde, var det måske en idé med løgene? Eller bare bruge en lille potte og flytte dem i noget større til foråret.

Jeg købte løg af Ornithogalum Magnum sidste år, som også er utroligt fin, men den kan overvintre i jorden, har jeg set :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 29. juni 2013 kl. 8.23

Tak, Anja. Jeg må have den i en potte, som jeg tager ind hver vinter og så sætter den ud om sommeren.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Rytter, 15. juni 2018 kl. 13.11

Fuglemælk
Hvornår tager jeg løgene op, og hvornår sætter jeg dem igen, så de blomstre til næste forår?
Hvor varmt skal de opbevares vinteren over?
Vh Connie Rytter

Nyt svar til emnet »Fuglemælk – ornithogalum thyrsoides«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Fuglemælk – ornithogalum thyrsoides

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider