Skrevet af: K. Kærn, 28. juni 2013 kl. 11.23
Hej.
Jeg gætter på at det er den hårde vinter der har fået tag i mine ellers så store og frodige laurbærkirsebærbuske:( De er 3- 4 meter høje og nu meget udtyndede pga. bladfald.
Hvad skal jeg gøre? Skal de klippes ned eller lades i fred - altså: kan de danne nye blade der hvor de nu falder af?
Gode hilsner til alle her på forumet:)
kkaern
Skrevet af: Mogens; E., 28. juni 2013 kl. 20.42
Min første tanke var sprøjteskade. Men planten har dårlige grobetingelser da den står lige op af en mur. Jeg ville save den ned i 2 m. højde, så bliver den meget hurtigt tæt og frodig, og naboen får udsigt.
Skrevet af: K. Kærn, 29. juni 2013 kl. 8.01
Tak for dit indlæg/svar!
I de ti år vi har boet her, har muren bag ikke været et problem for busken (og da vi har to buske som er ramt, kan jeg nævne den anden ikke står op af en mur).
Sprøjteskade? Jeg sprøjter ikke i min have, og det gør min nabo vist heller ikke - men det skal jeg da undersøge.
Det med at skære ned til 2 meter kunne nok gøre noget for træet - det ser jo ikke ud somom det er dødt - heldigvis.
Billedet nedenfor, er den anden busk som har en grene der er helt brune blade på. Skal de mon skæres af nede ved jorden?
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 29. juni 2013 kl. 8.26
Nu kan der jo være forskel på kirsebærlaurbær - og jord og betingelser i øvrigt. Men jeg har nogle meget store kirsebærlaurbær, som jeg flere gange har skåret hårdt ned, og de kommer meget hurtigt igen og bliver lige så høje, men bare tættere. Så jeg tror ikke, du skal være bange for at skære dem lidt hårdt. Mine plejer heller ikke at få frostskader, men de har også visne blade i år.
Elsebeth
Skrevet af: K. Kærn, 29. juni 2013 kl. 8.33
Det lyder godt/lovene. Det vil jeg gøre. Altså nedskæring til et par meter over jorden!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.