Forum

Koreakornels blomstring – hele sommeren?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2013 kl. 23.44

Min nye Koreakornel ()Satomi) som var ret dyr i anskaffelse og næsten så død ud da jeg købte den lige efter sidste frost/sne, har overrasket mig positivt. Jeg har tidligere spurgt om jeg kunne forme busken og klippe den lidt tilbage. Det har jeg ikke gjort fordi det blev frarådet. Men jeg har sat et par pinde ved 2 grene for at tvinge dem i den "rigtige retning". Busken er meget flot nu - løs og åben - og ser godt ud. Den har haft blomster i snart 6-8 uger og det har undret mig lidt. Hvor længe er den normale blomstringstid?
Mange hilsner
Ingeborg

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else S., 8. juni 2014 kl. 0.39

Min 2 år gamle Koreakornel har fine blomster i år (en blomst sidste år). Nu opdager jeg til min skræk at næsten alle blade er angrebet af noget...jeg kan ikke se dyr eller lign., men det grønne er mest i kanter afløst af noget rødligt/vissenagtigt. Hvad er det? Og hvad gør jeg ved det?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. juni 2014 kl. 6.51

Har du et billede?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2014 kl. 10.48

Hej Freya
Jeg ved godt at du gerne ville se "syge?" blade. Men da det er min tråd :-) vil jeg gerne vise hvor godt min "Satima" har fået fat og hvor overdådigt den blomstrer i år. De 340 kr for busken er givet godt ud.
Ps. Min busk står i en god blandet ler/muldjord - sikkert med mange grannåle, fordi der indtil for 2 år siden stod en 40 år gammel blågran i dette bed.
Ingeborg

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2014 kl. 10.54

enkelte blomster og sunde blade

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2014 kl. 10.57

Mine blade er også rødlige i kanten. Måske er kanterne på Elses blade bare tørre? Måske har de taget skade i blæsten?
Ingeborg

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. juni 2014 kl. 16.24

Ja, den ser ud til at være et godt køb. Den kan du få glæde af i mange år.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 9. juni 2014 kl. 8.19

man kan sagtens beskære men lidt hvert år

Nyt svar til emnet »Koreakornels blomstring – hele sommeren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Koreakornels blomstring – hele sommeren?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider