Forum

Hotensia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 6. juli 2013 kl. 18.03

Jeg er kommet meget i tvivl om mine Hotensiaer skal klippes.

Jeg har altid troet at de ikke skulle klippes, men her i foråret fortale en af mine bekendte mig at de skal klippes ned. Tidligere har jeg hørt at de visne pinde skal klippes, men hvilke nogen er visne, de ser jo alle sammen visne ud.

På nuværende tidspunkt står de stadig med stængler der end ikke har knopper og ser meget sølle ud. I nogle af mine Hotensiaer er der flere nye skud, og andre har blade, også med blade øverst på stænglerne.

Er der nogen som kan hjælpe mig, før jeg får klippet alle de "visne" stængler ned.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 6. juli 2013 kl. 20.14

Hej Helle Sofie

Der er to gode artikler om beskæring og anden pleje af forskelige sorter af Hortensia i arkivet her på Havenyt.
Bare skriv søgeordet Hortensia i feltet øverst på siden - så dukker de op.

God læselyst - og god fornøjelse med beskæresaksen bagefter :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Tscherning S., 27. april 2015 kl. 11.11

Hvad gør jeg når mine HOTENSIA har fået en snert af frost???

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. april 2015 kl. 11.50

Så ser du typisk skaden på bladene, evt. først når den frostpåvirkede bladknop folder sig ud. Lidt misdannede og underlige farver. De følgende blade er helt fine.
For vores H. Macrophylla har jeg ikke set manglende blomstring, som en konsekvens af frost. De har mindst 45 år på bagen.

Nyt svar til emnet »Hotensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hotensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider