Forum

Slyngroser og levende pileflethegn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria A., 12. juli 2013 kl. 12.52

Jeg har et højt levende pileflethegn som afskærmer omkring min terrasse. Men det er lidt kedeligt at se på, så jeg vil gerne plante slyngroser og klematis op ad det.

Er det nogen som har ide om, hvorvidt det kan lade sige gøre.?

Tror I at pilen vil tage al næring og vand fra roserne? Eller burde det kunne lade sig gøre? Det er en del af haven med godt læ og næsten fuld sol. Jeg kan evt slå pilen ihjel, fx ved at ringe den, og så lade flet hegnet stå. Men jeg kan godt lide de forårsgrønne farver den står med. Så jeg vil helst lade den stå som et grønt levende hegn, som flere forskellige klatreplanter kan slynge sig op ad, ind i og omkring.

Mvh Maria

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria A., 15. august 2013 kl. 11.53

Er der slet ingen som har ideer til om ovenstående kan lade sig gøre? Altså jeg kan selvfølgelig altid prøve... Men teorier om hvordan det måske vil gå er velkomne!
Det skal måske tilføjes at vi har ren sandjord hvor jeg bor, så jeg tilfører altid masser af hestemøg (vi har selv heste, derfor er det det nemmeste jordforbedringsmateriale for mig at få fat på) før jeg planter nye planter.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 15. august 2013 kl. 11.58

Hej Maria
Prøv at spørge eksperterne her på siden. Der skal nok fagfolk til at svare. Jeg har ingen anelse om pilen stjæler alt vandet fra roserne

mvh
Bente

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria A., 15. august 2013 kl. 13.14

Ja det var da en ide. Har sendt en spørgsmål til eksperterne, så håber jeg bare at de får tid til at besvare det ;-)

Nyt svar til emnet »Slyngroser og levende pileflethegn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Slyngroser og levende pileflethegn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider