Forum

Hvad fejler mine roser?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 15. juli 2013 kl. 11.22

Jeg har nogle historiske roser, der bliver grimmere og grimmere som sæsonen skrider frem. Værst er det med et par Jacques Cartier-roser.

De står på friland, plantet i september sidste år i lerjord. Jeg har i foråret givet dem hjemmelavet kompost og gødet med animix rosengødning (3 gange med 30 g pr. plante midt i april, midt i maj og 1. juli)

Planternes blade er grimme - se billeder - og knopperne bliver gule og falder af:-(
Endvidere er nogle knopper misdannede. Jeg har prøvet af pille disse fra hinanden, men kan ikke finde dyr.
Bag på enkelte blade har jeg derimod fundet nogle få lysebrune, hårde dyr på ca. 1 mm.

Er der noget jeg kan gøre, så planterne bliver sunde og pæne igen? Sidste år stod i de murebaljer og havde det fint.
Hvad gør jeg galt?

Mvh. Marie Louise

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 15. juli 2013 kl. 11.23

Endnu et billede

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 15. juli 2013 kl. 11.24

Nok et

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 15. juli 2013 kl. 15.28

Vores roser ser desværre også sådan ud og jeg tror det skyldes en blanding af for lidt vand, angreb af insekter og måske resultatet af en for stærk insektsæbe. Tror ikke du kan gøre så meget end at fjerne de angrebne blade og pleje dem som du gør i forvejen.

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mine roser?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvad fejler mine roser?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider