Skrevet af: Gitte Ottosen, 16. juli 2013 kl. 16.59
Hej
Jeg har for et par uger siden fået en 4-5 år gammel broget japansk pil foræret "På rod". Den var på vej på genbrugspladsen da den stod i vejen og jeg syntes den skulle have en chance i min nye have.
Jeg forsøgte at klippe den ind så kronen ikke var for stor, fjernede alle de yderste nye skud så kun det grønne var tilbage. Har siden vandet morgen og aften men den er desværre visnet fuldstændig i bladene nu.
Så er spørgsmålet - er det et styk dødt træ jeg har stående nu, eller kan man håbe at den skyder frisk næste år hvis jeg klipper den helt ind og sørger for at vande den regelmæssigt resten af sommeren.
Jeps ved godt at det ikke var det bedste tidspunkt at flytte et træ på, men hellere det end at det røg direkte på genbrugspladsen :-)
Venlig hilsen
GItte
Skrevet af: Mogens; E., 16. juli 2013 kl. 22.37
Jeg ville grave den op og sætte roden i en spand vand og rense alt det gamle jord ud af rødderne. Lad den stå i vandet en dag eller to og så plante den igen og vande.
Skrevet af: Gitte Ottosen, 17. juli 2013 kl. 0.03
Også selvom alle blade er visnede? Er kommet til at tænke på, den står i en sydvendt have, måske det er for barskt?
Mange tak for din hjælp.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.