Skrevet af: Peter Jonasen, 21. juli 2013 kl. 13.19
Billedet er taget stort set i jordhøjde. Planten er ikke mere en 30 cm høj. Hvad er det?
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 21. juli 2013 kl. 13.30
Det er en fuchsia. Hvis den har stået udplantet i haven i vinter er det sandsynligvis 'Ricartonii'.
Skrevet af: Peter Jonasen, 21. juli 2013 kl. 13.39
Tak, det var lige det, jeg havde brug for
Skrevet af: Clara Andersen, 21. juli 2013 kl. 19.28
Villy, kunne det også være en Mrs. Popple ? Den har jeg, den får også lilla inderblade. Tror ikke min er i hverken knop eller blomst endnu, men jeg skal se efter. Min har klaret vintrene i 10 år, men den kan godt fryse ned, lettere end Magellanica.
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 21. juli 2013 kl. 20.53
Hej Clara
Det er ikke en Mrs. Popple. Den har mere glat bladrand og er ikke nær så hårdfør.
Skrevet af: Clara Andersen, 21. juli 2013 kl. 22.29
Villy, sådan en detalje med bladranden havde jeg aldrig tænkt på. Godt at have en ekspert her. Jeg ved, at min er en Mrs. Popple, og at moderen, jeg tog stiklingen fra, døde af frost få år senere. Så jeg føler mig heldig, at min har levet så længe. Plantede den i skålform, som jeg havde læst om, og den har fået blade om sig om vinteren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.