Skrevet af: A. Danielsen, 8. august 2013 kl. 22.10
Hej
For nogle år siden plantede jeg 10 store hvide prydløg. De stod flot. Næste år spiste dræbersneglene de fleste, i år kom der kun en flot blomst.
Et andet sted i haven satte jeg for endnu flere år siden 10 lilla prydløg, de fleste af disse undgår ovenstående skæbne, men der mangler et par stykker nu.
De fleste steder står der at dræbersneglene ikke tager prydløg.
Hvad siger I?
Skrevet af: Søren S Duun, 9. august 2013 kl. 12.46
I min forhave står både prydløg og liljer, der kan stå i fred . D.v.s at liljebillen gnaver lidt i bladene men ikke så det er et problem. Liljerne kommer trofast.
I min baghave, hvor jeg kun har lidt liljer er liljebillen værst .
Skrevet af: Søren S Duun, 9. august 2013 kl. 12.53
Selvom vi har nogle ganske få dræbersnegle er de ikke et problem hos mig
Skrevet af: Tom Andersen, 9. august 2013 kl. 16.02
Regn med at Dræbersnegle spiser det meste, men er fødeudbudet stort, så vælge de deres favorit. Ligesom dig og mig :-)
I år åd de bladene på vores "Allium - Purple Sensation", så dem kan de godt lide.......
Skrevet af: A. Danielsen, 11. august 2013 kl. 22.09
Tak for svar.
Jeg undrede mig bare over, at der nogle steder specifikt står at dræbersnegle ikke spiser allium.
Claus Dalby har mange allium sammen med sine pileurt planter. Men et af de steder dræbersneglene rigtig gemmer sig hos mig er i mine pileurt, så den kombination tør jeg ikke.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.