Skrevet af: Charlotte Østervang, 10. august 2013 kl. 13.18
Hej, kan et lille eukalyptustræ overvinstre eller skal det graves op. I så fald må det stå i et koldt kolonihavehus? Hilsen Charlotte
Skrevet af: Henry G., 11. august 2013 kl. 15.40
Hej Charlotte da jeg havde et lille eucalyptustræ, stod det i en udestue, der er frostfri om vinteren ( 8 - 10 gr.) mit lille træ stod der nogle år, indtil det blev ca. 180 cm høj, en tidlig forårsdag plantede jeg det ud i et ekstra dybt hul, så potteklumpen kom 15 cm dybere end den stod i potten (12 ltr spand) hullet over klumpen skal stå åben til evnt vanding, når sommeren er gået har fuglene og renholdelse fyldt hullet, og der er gode muligheder for, at der kommer nye skud nedefra hvis toppen måske fryser ned. De første år er det nødvendigt at pakke så meget som muligt ind, for at beskytte mod udtørring. Jeg har haft det ældste eucalyptustræ i dk men det væltede i en snestorm og kunne ikke reddes. Søg evnt. i dette forum eller på google. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Charlotte Østervang, 11. august 2013 kl. 17.07
Hej Henry
Tak for info. Det lyder som at jeg står overfor et spændende eventyr med træet. Da det er småt graver jeg det op i år og så forsøger jeg næste år med det du foreslår. Jeg går ud fra at de tynde grene ikke ville kunne klare vinteren. Har du et billede af dit gamle træ?
Hilsen Charlotte
Skrevet af: Henry G., 30. januar 2014 kl. 15.13
Hej Charlotte håber at der kommer et foto af mit hedengangne eucalyptustræ som du ønskede at se. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.