Skrevet af: Jette Pedersen, 11. august 2013 kl. 16.51
Hejsa
Jeg har en masse dagliljer i haven som ikke blomster i år
Det samme gælder flere af mine Hortensia trods det at jeg
ikke har klippet i dem hverken forår eller efterår, har andre samme problemer i år??
Jette
Skrevet af: Mogens; E., 11. august 2013 kl. 17.42
Der er mange sløje Hortensiaer i det ganske land i år. Vi havde en lang vinter med kolde nætter og sol i dagtimerne, hvor så de spæde skud ikke har kunne klare de store temperatur forskelle.
Den lange tørre juli måned har også udtørret og svedet mange af de Hortensia som ikke står i skygge midt på dagen.
Skrevet af: Birgit L., 11. august 2013 kl. 22.31
Hej,
Jeg har også et bed med hortensia'er små 3m - det pudsige er den ene side har flotte blomster - altså et par planter, men 3 andre planter i samme bed ikke har nogen blomster overhovedet. Mærkeligt ikke!!!! Jeg har ikke klippet dem, før jeg kunne se, hvad der var dødt eller ej.
B.L.
Skrevet af: Tine Horsum, 12. august 2013 kl. 18.24
Mine dagliljer blomstrer heller ikke i år. Mit bud er, det har været for koldt eller tørt evt begge dele. Mine geranium (storkenæb) har heller ikke kunnet lide denne sommer, men der hælder jeg mere til tørken fordi, selv de trælse snerler i bedet har haft det lidt hårdt.
Mvh
Tine- der ikke har hosta
Skrevet af: Clara Andersen, 12. august 2013 kl. 22.23
Mine dagliljer, hortensia og geranium har heller ikke blomstret så kraftigt i år, som de plejer. Jeg tror på det, Mogens skriver med den lange vinter med kolde nætter og sol i dagtimerne. Hos mig var geranium afblomstret før juli-tørken, hortensia var næsten frosset ned i tidligt forår, hvilket giver en naturlig forklaring. - Måske har mængden af blomster på daglilje noget med juli-tørken at gøre, jeg ved det ikke. Men selv den gamle daglilje, der ellers godt kan svigt helt et år, havde da blomster.
Skrevet af: Clara Andersen, 12. august 2013 kl. 22.24
Ups, skulle skrive: HAR da blomster, for det er den sene slags, som blomstrer lige nu.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.