Skrevet af: Tina Saxtorph, 18. august 2013 kl. 15.11
Har denne busk i haven.... Nogen som har et bud på hvilken det er for en....
Skrevet af: Søren S Duun, 18. august 2013 kl. 16.40
Det er en vikke.
Skrevet af: Tina Saxtorph, 18. august 2013 kl. 17.11
Kanon, har googlet den, og der findes flere arter... Vil prøve at finde hvilken en det er... Tak for hjælpen...
Skrevet af: Lone Brems, 18. august 2013 kl. 18.09
Hej Tina Saxtorph
Prøv at kigge lidt efter Lakridsrod (Glycyrrhiza glabra Linné) - den hører også til i ærteblomstfamilien og minder måske mere om en busk end mange af de andre ærteblomstrede....
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 18. august 2013 kl. 19.59
Hej Tina.
Kunne også ligne Stregbælg. ( Galega Officinalis )
Hilsen AG
Skrevet af: Søren S Duun, 18. august 2013 kl. 20.19
Det er ikke lakrids, den har jeg selv . Lakrids sår sig sjældent . Desuden er blomsten anderledes .
Skrevet af: Freya Grossmann, 18. august 2013 kl. 20.37
Hvordan får man lakridsplanter? Fra frø, eller tager man bare en tør lakridsrod, og stikker i jorden?
Er den også kvælstoffikserende?
Skrevet af: Søren S Duun, 18. august 2013 kl. 21.52
Min er en staude, købt i Sverige og som i nogle år blomstre og sætter modne frø . Enkelte har sået sig men det er ikke altid at småplanterne overlever . Lakridsplanten er kvælstoffiserende . Jeg har læst at buskene skal være 7 år gamle før at man kan grave dem op og bruge rødderne. Men det er svært at lave så store buske i Danmark . De fleste buske bliver sat lidt tilbage i strenge vinter .
Skrevet af: Freya Grossmann, 18. august 2013 kl. 22.15
Ja, så blev jeg så klog! Anede ikke, at lakrids var kvælstoffix.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.