Skrevet af: Mette Brødsgaard, 30. august 2013 kl. 11.40
Hej
Jeg har en tre-farvet blå pragtsnerle som jeg såede midt juni og den gror helt vildt, er oppe i fuld højde som vel ca er 2-3 meter. Den står i vores udestue og får vand hver dag. Har gødet den med lidt natur gødningspiller fra en pose.
Men den blomstrer ikke.
Er der nogen her der måske kan sige hvorfor..?
Den ser ellers sund og frisk ud og trives godt.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Mette
Skrevet af: Henry G., 30. august 2013 kl. 21.54
Hej Mette din snerle har det alt for godt hos dig, derfor blomstrer den ikke, sæt den på "slankekur", ingen gødning og sparsomt vand, indtil den sætter knopper, derefter kan du forkæle den lidt igen. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Mette Brødsgaard, 30. august 2013 kl. 23.11
Hej Henry.
Tak for din respons :-)
Okay, så jeg er for go ved den..? :-D
Nå men så må jeg skære ned.
Gødningen er som skrevet piller som ligger ovenpå jorden i den krukke den står i, det ska jeg vel bare fjerne så, ikk.??
Mht vanding, så hænger den hvis jeg ikk vander min. een gang om dagen. Og jorden er hurtig tør i krukken, for der blir hurtigt varmt i udestuen så snart solen kommer på.
Men ska jeg bare skære ned til et absolut minimum af vand så..?
Pft for hjælpen.
:-)
Mvh
Mette
Skrevet af: Anja Egeriis, 30. august 2013 kl. 23.50
Den skal ikke hænge med bladene - men mit gæt vil være, at bare du dropper gødningen, vil det være nok :)
Skrevet af: Mette Brødsgaard, 31. august 2013 kl. 9.12
Hej Anja.
Okay og tak, det prøver jeg...
:-)
mvh
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.