Skrevet af: Anke Festesen, 7. september 2013 kl. 15.20
Hej min familie kom for nylig med denne flok for mig ukendte planter, de kendte kun de tyske navne, men for at vide, hvor og hvordan jeg beriger min have med disse planter, er jeg nødt til at vide, hvad de hedder, kan nogen hjælpe mig?
Skrevet af: Freya Grossmann, 7. september 2013 kl. 17.00
Virkeligt svært at se på de små billeder, som blot bliver utydelige ved forstørrelse.
Mit bud er, at nr. 4 er en japansk myrte. Den angives til at være en sommerblomst, altså et-årig.
Er 2 og 5 den samme? Mit bud kunne være quinoa eller amaranth. De må også være en-årige.
Nr. 1 har jeg intet bud på, mens nr 3 kan være en pelargonie? Den tåler heller ikke frost, men kan overvintre i vindueskarmen.
Hvis jeg har ret, kan det ikke betale sig at plante planterne ud på denne årstid, men evt. sæt dem ud i en krukke.
Amaranth/quinoa kan spises. tag evt. frø og dyrk den igen næste år.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 7. september 2013 kl. 17.18
Ja, billederne er for lidt for små til at kunne se det. Kunne du ikke lægge dem ind ét ad gangen i stedet? Du laver bare et nyt indlæg til hvert billede.
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.