Skrevet af: Charlotte Østervang, 9. september 2013 kl. 21.50
Hej
Alle de frø jeg går og tørrer fra sommerens blomster skal de i jorden i efteråret eller er det ikke alle frø der igennem en kuldeperiode?
Skrevet af: Freya Grossmann, 9. september 2013 kl. 22.02
Det afhænger af planten. Nogle frø kræver kulde, nogle kan tåle det, og nogle kan ikke tåle frost.
Hvis du søger på planterne i søgefeltet, har havenyt.dk mange artikler, der fortæller om frøene bedst sås nu, i vinter eller først i foråret.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 9. september 2013 kl. 22.36
Som tommelfingerregel kan du gå ud fra, at de fleste staudefrø skal sås her i november/december eller måske januar.
Sommerblomsterne skal først sås til foråret. Forkultiveres inde i marts-april eller på friland april-maj.
Men det er god ide at tjekke hver enkelt blomst. Jeg gør ofte det, at jeg søger på Google og så kan jeg læse så-vejledningen hos de virksomheder, der sælger frø - og hvor jeg ofte har købt frøene i første omgang.
Elsebeth
Skrevet af: Charlotte Østervang, 9. september 2013 kl. 23.06
Jeg er bla meget i tvivl om frø fra georginer. georgineknolden skal jo graves op, men må frøene såes i efteråret
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 10. september 2013 kl. 6.44
Jeg prøvede lige at Google: "hvornår så georginefrø?":
politiken.dk/tjek/boligogdesign/bolighaven/boligsporgsmaal/ECE1527208/ryges-brevkasse-her-kan-du-koebe-georgine-froe/
Og her var svaret fra Søren Ryge.
Elsebeth
Skrevet af: Charlotte Østervang, 10. september 2013 kl. 13.37
Tak. Jeg blir' så klog... :-)
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 10. september 2013 kl. 14.43
Det bliver man nemlig af at færdes herinde... :-)
Held og lykke med det!
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.