Forum

Hvad gør jeg med megen kompost?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. september 2013 kl. 19.46

Hej
Jeg har læst mig til at komposten fra en lukket beholder med kompostorme nærmere er gødning end kompostjord og at det er alt for stærkt til bare at blive lagt ud. Det skal blandes med jord.
Det er nu nemmere sagt end gjort, for hvordan? Skal jeg lægge det ovenpå i mine blomsterbede og rode det sammen med jorden? Hvis jeg lægger det ud i bedet med mine roser her i efteråret går jeg ud fra at kompostjorden stille og roligt udvaskes. Jeg har faktisk ikke lige tænkt på, hvad jeg skal bruge ca. 1-2 kubikmeter kompost til.
Mange hilsner
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. september 2013 kl. 8.05

Hvis du virkelig ikke selv kan bruge det, skulle du lave et opslag på deljorden.dk, så andre kan få gavn af det. Hvis jeg boede i nærheden, ville jeg da gerne have noget.

Generelt skal du nok ikke lægge kompost ud her i efteråret, men først til foråret. Hvis du skal lægge noget ud nu, skal det helst være halvtomsat - altså fra den åbne beholder.

Elsebeth

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 30. september 2013 kl. 10.04

Brug du bare komposten som den er , der er ikke særlig megen kvælstof i det , men en del kalium og fosfor, som planterne behøver , fuldt omsat kompost lægges ud om foråret , den smule kvælstof der er i komposten er hurtigt brugt..........

Peter A.

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg med megen kompost?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvad gør jeg med megen kompost?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider