Forum

Blodlilje,

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ruth Lorenzen, 23. oktober 2013 kl. 15.03

Jeg har købt en Blodlilje, den står med 2 grønne blade nu, jeg har læst den skal tørre ud, først på vinteren skal den plantes om og have vand, er der nogen der der ved mere om den.
Ruth Lorenzen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. oktober 2013 kl. 16.30

Hej Ruth
Ved du hvad den hedder på latin?, for så kunne du evt. Google den og se om ikke du kunne få flere oplysninger ind, af den vej. Hvis ikke du høre noget herigennem . Men jeg er sikker på att Lis P ved hvad du skal gøre med den.
Hilsen søren

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 24. oktober 2013 kl. 6.27

Det botaniske navn er Scadoxus puniceus.

Det er rigtig den skal tørre ud, men det er ikke noget den bare skal, kun hvis man har mulighed for at sætte den ved ca 15 grader om vinteren, og så er det vigtigt at jorden tørrer ud, ellers kan den få råd, svampeangreb osv.

Den kan også klare at stå i stuetemp. hele året.

Du skal ikke plante den om medmindre at dens rødder fylder hele potten, du kan begynde at vande den igen i febuar/marts der begynder jeg at vande mine med lidt gødning i vandet ca hver anden gang, og de bliver ikke pottet om før end deres rødder fylder hele potten.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruth Lorenzen, 24. oktober 2013 kl. 11.31

Tak for svarene, så vil jeg sætte den i kælderen.

Nyt svar til emnet »Blodlilje,«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Blodlilje,

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider