Forum

Tørt haveaffald i vinterperioden

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. oktober 2013 kl. 13.58

Da det endelig er lykkedes mig at lave brugbar kompost i vores grønne affaldsbeholder (grønt køkkenaffald) ved skiftevis at komme en pose køkkenaffald og et lag tørt affald i tønden. Det fungerer udmærket.
Nu skal jeg imidlertid skaffe noget tørt haveaffald til de næste 4-5 måneder.
Min plan er at samle nedfaldne blade og småkviste i de store regnvandsbeholdere, som ikke er i brug om vinteren. (Her leder vi vandet fra brændeskuret over i et bed). Men er det nok med blade?
Der lægges låg på den tørlagte regnvandsbeholder.
Dette var mit finalespørgsmål for i år. :-) Noget tyder på at jeg har opbrugt min spørgekvote.

Med venlig hilsen - Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 28. oktober 2013 kl. 17.03

Kære Ingeborg

Det er da helt i orden at stille spørgsmål på forummet. Det er jo det, det er til for. Andre har også gavn af at læse spørgsmålene og svarene.

Mht. dit spørgsmål vil jeg forslå at supplere bladene med andet tørt materiale. Jeg bruger selv halm, kviste, hø og hestemøg i min grønne beholder som supplement til bøge- og egeblade, og det fungerer rigtig godt. Der må ikke være for mange blade i tykke lag ad gangen. Jeg bruger desuden toiletruller og komposterbart emballage fra grøntager og frugt. Man kan desuden bruge savsmuld og spåner, hvis man da er så heldig at få fat i det.

Mvh. Marie Louise

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. oktober 2013 kl. 17.28

Ingeborg, det problem har du kun fordi du insisterer på at lægge al din dejlige kompost fra de store kompostbeholdere ud i bedene her om efteråret.

Som jeg har beskrevet i den anden tråd, så er komposten rigtig god at blande med køkkenaffaldet.

Kan du ikke gemme noget af din fine kompost på et tørt/ overdækket sted?

Nyt svar til emnet »Tørt haveaffald i vinterperioden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tørt haveaffald i vinterperioden

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider