Skrevet af: Henry Gregersen, 21. november 2013 kl. 8.06
Jeg er ikke helt klar over om det er bedst at vinterdække sine hortensiaer nu, eller det er bedst at vente til senere på vinteren ?
Skrevet af: Mette Petersen, 21. november 2013 kl. 14.55
Jeg plejer at bruge det kasserede juletræ til sin tid, men ved ikke om det er "rigtigt" ;)
Skrevet af: Tom Andersen, 21. november 2013 kl. 18.00
Henry, hvilken Hortensia er det du har?
Vi har H. Macrophylla og H. i haven og ingen af disse har vi nogensinde vinterdækket.
Macrophyllaeerne havde dog ringe blomstring i år - ligesom så mange andre haveejeres Macrophylla, hvis ikke alles? Kan huske, at aviserne var fyldt med fantasifulde historier om at "narkomaner" luskede rundt og klippede topskuddene af, da de efter sigende skulle have en narkotisk effekt. Andre historier gik på rådyr eller "klontyve", som leverede plantemateriale til gartnerier??? Det var, som sædvanligt, røverhistorier alle sammen :)
Gad vide om det måske var særlige vejrforhold i den vinter?
Som sagt vinterdækker vi ikke og har almindeligvis en rimelig blomstring på dem begge. Hvad gør I andre og hvilke Hortensia-sorter er der tale om?
Skrevet af: Tom Andersen, 21. november 2013 kl. 18.01
H. Paniculata er den anden sort :)
Skrevet af: Henry Gregersen, 21. november 2013 kl. 19.05
Jeg har flere forskellige slags, Paniculata er jeg rigtig glad for, dem kommer der masser af blomster i uanset hvordan vinteren er, (der er masser af blomster lige nu) det er de andre der er problemer med.
Jeg har også dem der kaldes "endless summer" der er der også masser af blomster nu, men de begyndte først for ca 1 mdr. siden.
Jeg prøver det med juletræet.
Skrevet af: Tom Andersen, 21. november 2013 kl. 19.23
Havde du også problemer med "afklippede" grene/ knopper på Macrophylla i vinteren/ foråret 2013?
Skrevet af: Henry Gregersen, 21. november 2013 kl. 21.13
Nej, de frøs vist bare væk så der kom ingen blomster.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.