Forum

Nedfald blade på sten og uønskede steder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. november 2013 kl. 19.57

Hej
Jeg har nogle arealer med herlige knytnævestore runde strandsten, som jeg møjsommeligt har samlet på stranden over mange år.
Her kan jeg ikke rive nedfaldne blade og de gavner jo intet her.
For et par år siden var jeg så heldig at jeg en morgen med frost kunne løfte de sammenfrosne blade af i store "flager". Det har jeg så gjort. Men det hænder at bladene ikke er våde nok til at frosten kan binde dem sammen. Så tager jeg om aftenen en vandforstøver og gør bladene fugtige. Næste morgen kan jeg så løfte bladdynen af.
Der er sikker nogen af Jer, som har sådanne arealer. Jeg undgår også at bladene formulder ned mellem stenene og danner grobund for uønsket ukrudt.
mange hilsner
Ingeborg

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. november 2013 kl. 21.28

Det var slet ikke så tosset fundet på.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. november 2013 kl. 19.24

Hej -
Overskriften skulle have været: Nedfaldne blade på sten og uønskede steder.
Det kunne jeg ikke redde, før fingeren havde været på "send" knappen.
Mange hilsner
Ingeborg

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 28. november 2013 kl. 22.00

Det kan være at du skal bruge penge på en "Løvblæser" som kan fås i byggemarkeder. Det er sådan en kraftig bærbar blæser, lidt som en støvsuger, blot med den forskel at den blæser bladende væk eller udenfor din stenbelægning, i stedet for at suge dem op. Du ka' måske med lidt held blæse dem ind til naboen ? (Nej selvfølgelig ikke, men udenfor stenene til et sted hvor du kan rive eller feje dem sammen.)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. november 2013 kl. 22.18

Hej Gert O
Tak for rådet, men jeg har skrammel nok i mit redskabsskur :-) Iøvrigt er det jo ganske gratis at gøre det jeg gør nu.
Mange hilsner
Ingeborg

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 1. december 2013 kl. 17.43

Du kan evt købe en "industri-støvsuger" I Harald Skrald- de koster kun 400 kr- men de blæser (og larmer) som en orkan. De kan dog ikke lide at suge halm (så får de forstoppelse), men de blæser udmærket- og æder rigtig mange ting (kattetørkost, sokker, glemte ting under sofaen mmm)

Men det, du har er sådan noget, jeg ikke vil bruge tid på- på linie med perlegrus gårdspladser og sådan noget. Eller flisemellemrum. Men jeg er også vildt doven (med fysik af kagedej).

Respekt for dem, der kan og vil!

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. december 2013 kl. 18.09

Hej Tine
Jeg er meget godt tilfreds med min metode og hvorfor i alverden skal jeg købe noget Harald Skrald, når det enten ordnes af frosten eller jeg hjælper frosten lidt på vej.
Jeg elsker mit stenbed - og det bliver jeg ved med. Det skaber nemlig dybde og afveksling i min have.
Mange hilsner - og hver sin lyst
Ingeborg

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. december 2013 kl. 18.11

Ps. jeg skrev jo for at give andre et tip - ikke for at få gode råd til indkøb af haveblæser. Sådan en brugt tingest forærede min søster mig og den blev straks kørt til Genbrug.
Med venlig hilsen
Ingeborg

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. december 2013 kl. 19.10

Ingeborg.
Det er bare en rigtig flot have du har. Det er en af dem der bliver nusset i, med et fint resultat. Respekt.

Nyt svar til emnet »Nedfald blade på sten og uønskede steder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nedfald blade på sten og uønskede steder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider