Forum

Græs igen…:-)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sussanne H., 26. november 2013 kl. 12.45

Hej!
Jeg har ladet mig fortælle at der ikke kan gro græs, hvor der har stået et træ som er blevet fældet og fræset. Heller ikke hvis man skifter jorden. Er der nogen der har erfaring med det?

Venlig hilsen
Sussanne

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. november 2013 kl. 19.22

Hej Susanne
Den tror jeg ikke på. Græs kan vist gro alle vegne uanset hvad.
Mange hilsner
Ingeborg

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. Hvenegaard, 26. november 2013 kl. 19.53

sussane kan der sagtens men hvis du vil være sikker på en pæn plet vil jeg fjerne den fræste jord da der er mange træspåner i. som suger en masse næring den første stykke tid for at blive omsat. og istedet smide noget andet råjord på. så skulle det komme som det plejer når du sår.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. november 2013 kl. 8.21

Du skal i hvert fald nok fylde ekstra jord på, for i løbet af de første 3-4 år synker jorden en smule, efterhånden som træspånerne bliver omsat. Jeg har et hjørne af vores indkørsel, der ikke er ret kønt, fordi vi ikke lige vidste, at vi skulle tage højde for det...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. november 2013 kl. 23.54

Hej Sussanne du kan godt så græs i det stykke, hvor der har stået et træ, men det er for sent at så nu, frøene vil rådne. Til foråret vil jorden have sat sig, hvor træet stod, og der vil være klar til såning. Henry G.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. november 2013 kl. 6.40

Vil så lige tilføje, at det tog 3 hele sæsoner, før jorden havde sat sig hos os efter en rodfræsning...

Men du kan jo så nu og efterfylde med jord og nye græsfrø undervejs, hvis det bliver nødvendigt .)

Nyt svar til emnet »Græs igen…:-)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Græs igen…:-)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider