Skrevet af: Lene K., 20. marts 2014 kl. 21.23
Jeg har et pars små bed med akeleje, men der mangler et par andre planter i bedet. De skal stå foran akelejerne, der er rosa/lilla.
Nogle gode ideer til stauder, der er nemme at have med at gøre, ikke for høje og gerne med blomster.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 21. marts 2014 kl. 7.58
Der er rigtig mange stauder der kan passe ind, så valget vil bl.a. afhænge af jordbund, lysforhold, plads og ønsket blomstringstid. Nu er jeg en stor fan af storkenæb og i den familie vil du helt sikkert kunne finde noget der passer ind. Men hvis det skal blomstre sammen med akelejerne kunne løvefod fx også være et bud - den er køn også når den ikke blomstrer og de lette limefarvede blomster passer fantastisk til lilla og lyserød.
Skrevet af: K. Langgaard, 21. marts 2014 kl. 8.49
Jeg har også storkenæb sammen med akeleje. Løjtnantshjerte og lyngflox er også tidlgt blomstrende i samme med. De kommer vist endnu tidligere så vidt jeg husker. Venlig hilsen karin
Skrevet af: Lene K., 22. marts 2014 kl. 20.52
Tak for tippet. Kan I anbefale en lav storkenæb?
Skrevet af: Freya Grossmann, 22. marts 2014 kl. 21.03
Skriv storkenæb i søgefeltet, så får du en artikel om dem. Med henvisning til en bog om storkenæb, som du kan låne på biblioteket. Det vil bl.a. Handle om højde, farve, sol/skygge og blomstringstidspunkt.
Jeg har sået valmuer og akelejer sammen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.