Forum

Høstanemone og haveranunkel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 20. marts 2014 kl. 21.25

Jeg har fået nogle knolde af høstanemone og ranunkler. Er der nogle, der vil give nogle erfaringer videre med disse planter? Kan de trives i skygge? I krukker? Osv.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 21. marts 2014 kl. 8.04

Høstanemone kan trives i halvskygge, men ikke i dyb skygge. Hvis den trives breder den sig flittigt, men ikke aggressivt. Den kommer ofte lidt sent om foråret, så pas på når du luger i foråret.

For Ranunkel gælder det samme, men den er ikke hårdfør, så hvis du vil have den til at komme igen skal du tage knoldene op til overvintring. Alle planter kan i princippet trives i krukker, men min erfaring er at høstanemonerne ikke trives specielt godt. Ranunklerne kan du til gengæld med held have i krukker - så kan hele krukken tages ind til overvintring hvis du vil.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. marts 2014 kl. 1.49

Hej
ret mig, hvis jeg er forkert på den, men mine høstanemoner af den lyserøde slags har ingen knolde, men jordstængler ligesom skvalderkål. Jeg har i hvert tilfælde fortrudt at jeg har dem på et sted, hvor de har bredt sig over alt for meget. På et tidspunkt satte jeg dem i sorte murerspande med store huller i bunden. Så kan jeg nogenlunde holde dem i ave, men ellers kvæler de alt. Men flotte er de. Til afskæring er de ikke meget bevendte.
med venlig hilsen
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Høstanemone og haveranunkel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Høstanemone og haveranunkel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider