Skrevet af: Søren Vagner, 27. marts 2014 kl. 7.24
Hej.
Håber I kan give mig nogle fif til hvad man kan plante i de krukker vi har stående, nogle er større end andre. I de store potter må der gerne være nogle som kanrvintre, ex roser men andet er også velkommen, det skal gerne kunne gå sammen.
Vi har i alt 7 krukker, vedlæg gerne billeder.
På forhånd tak for jeres hjælp
Skrevet af: Freya Grossmann, 27. marts 2014 kl. 17.51
Østvendt er godt, hvis der ikke er for meget sol/skygge. Små potteroser er oplagte.
Storkenæb kunne være en mulighed. Find nogle sorter, som passer ift. Sol/skygge og det blomstringstidspunkt, du ønsker.
De vil også passe sammen med, at du måske lægger nogle forårsløg i krukken, som kan blomstre tidligt.
Men uanset, hvad du vælger, så vælg store krukker, så de kan holde vand længe, og de ikke så let fryser helt igennem om vinteren. Eller tag dem ind frostfrit - men så skal krukkerne ikke være større end at du kan flytte rundt på dem og har plads til opbevaringen.
I store krukker kan du også plante minisyrener og andre opstammede buske, hvis du vil det.
Jeg har købt plastikkar i Jem&Fix, boret huller i bunden, lavet egen jordblanding med havejord, sand og kompost. Jeg skal plante miniroser, storkenæb som jeg har til spirring nu, men som du sikkert kan få gratis stiklinger af et sted, en flamingopil, lobelia (etårige), petunia (etårige) og måske køber jeg nogle stedmoderblomster, når de kommer i forretningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.