Forum

Bedste sorter tulipaner?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jette Pedersen, 13. april 2014 kl. 21.40

Jeg har købt mig fattig de sidste 3-4 år på nye flotte tulipaner, læste at Darwin tulipaner var gode til at komme flere år i træk
men hver eneste år sker det samme, allerede året efter de er sat kommer der kun få og små tulipaner.
Hvilke typer tulipaner har i erfaring for kommer år efter år
i jeres have????

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 13. april 2014 kl. 22.35

Hej Jette

Jeg har to slags botaniske tulipaner (i sandblandet jord, der får en smule gødning i form af kompost efter blomstring). Det er dem, jeg satser på/regner med.

Desuden lidt Queen of Night og Apricot Beauty (sidstnævnte bliver mindre år for år, men har indtil videre klaret 4 år)

Mvh. Marie Louise

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 14. april 2014 kl. 8.55

Nogle røde og gule darwinhybrider er kommet igen år efter år i min egen have. Det er de tulipaner jeg har de bedste erfaringer med.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 14. april 2014 kl. 15.11

Jette, mon ikke man stadig kan købe Apeldoorn tulipaner ? De er tidlige og store, findes i gul og i rød. De klarer sig godt, hvis ellers firmaerne ikke har gjort noget ved dem. - Ellers må du til en gammel have og tigge nogen. - Jeg har aldrig købt tulipanløg, men opformeret dem, der oprindelig var i min kolonihave. Det har givet så mange, at jeg har foræret utroligt mange væk.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 14. april 2014 kl. 15.58

Jeg synes de røde og gule Apledoorn er lidt trælse, men indrømmet de er stabile. De botaniske tulipaner Tarda og Turkestanica, der begge er gule og hvide - kommer igen og igen - og rigtig fine. Af "rigtigte" store tulipaner har jeg også god erfaring med Spring green, Shirly og Queen of Night

Nyt svar til emnet »Bedste sorter tulipaner?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Bedste sorter tulipaner?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider